Registrace stroje
Košík je prázdný
Aktuality

Bez řidičáku po celém Česku s Marion 500 Classic

Na první pohled vás napadne: „Co je to za pramici? Ta se hodí leda tak k projížďkám pod Karlův most.“ Ale když půjdete blíž zjistíte, že se jedná o šikovnou loď, která za dostupnou cenu nabízí víc, než byste čekali.

Počátky stavby lodí Marion sahají do 70. let minulého století, kdy zakladatel loděnice a zároveň majitel společnosti Polyester Yacht Mariusz Majorczyk začal stavět první laminátové lodě v klubové dílně. Po zániku východního bloku Mariusz rozjel v polských Chojnicích nedaleko Gdyně výrobu lodí. Po rozsáhlých investicích do modernizace výroby začala továrna Polyester Yacht v roce 2005 vyrábět nové motorové čluny pod značkou Marion. Dnes loděnice produkuje kolem 1 000 lodí ročně, v nabídce má 39 modelů převážně pro sportovně-rekreační či rybářské účely.

V Praze na Vltavě pro vás redakce časopisu YACHT jednu z lodí Marion vyzkoušela a vy si tak můžete přečíst celou recenzi.

 Jednalo se o model 500 Classic, který je typickým představitelem této „klasické“ kategorie a je vyroben z ručně kladeného laminátu. Skutečně z dálky vypadá jako loďka z půjčovny historických center měst, což evokuje hlavně okrasné lano po celém obvodu trupu. Kromě estetické role může však převzít i funkci odrazové lišty. Ve chvíli, kdy nastoupíte na palubu, vás ale překvapí velký vnitřní prostor zajišťující pohodlný pohyb, dynamický tvar trupu i mimořádná stranová stabilita lodě jak v klidu, tak i při plavbě.

 V přední části jsou bohatě čalouněné sedačky v imitaci kůže s možností úpravy na opalovací plochu. Lze přidat i malý stolek, který je ovšem za příplatek.
V zadní části je další čalouněná lavice a po celé lodi nechybí množství užitečných schránek pro uložení věcí. Uprostřed se nachází řídicí konzola s nerezovým volantem, který může být za příplatek dřevěný nebo kožený. Pak je zde jen páka plynu a testovaná loď byla osazena GPS Garmin. Do standardní výbavy patří ještě nerezové vazáky a příďové vázací oko. Na přídi nechybí schránka na kotvu.
 K nadstandardnímu vybavení, které lze k lodi přikoupit, pak patří nerezový koupací žebřík s dřevěnými stupínky, podlaha kokpitu v imitaci teaku, LED navigační osvětlení, startovací baterie se schránkou a odpojovačem, rádio s reproduktory, nerezová palivová nádrž, hydraulické řízení motoru či kotva s vázacím lanem a fendry. Velkou flexibilitu pro využití lodě nabízí příplatkové bimini, které lze doplnit o plátěné kabrio či kompletní zakrytí, pod nímž se dá nejen v případě potřeby nouzově přenocovat, ale loď tak může bezpečně plout a lze ji tak i převážet na přívěsu. Do nadstandardní výbavy patří také přívěs přímo na míru značky Pongratz.

 Testovaná loď byla vybavena desetikoňovým motorem Honda. To má zásadní výhodu – můžete s ní plout po všech našich vodách, kde je plavba omezena výkonem do 10 kW (15 koní). Například na Lipně nebo Nových Mlýnech. Protože je loď takto schopná pouze výtlačné plavby, na mnoha místech na ní není potřeba vlastnit ani kapitánský průkaz – například na Baťově kanále.
 Přitom se třemi osobami na palubě dosáhla maximální rychlosti 6,1 uzlu (11,3 km/h). Spotřeba je při této rychlosti 2,5 litru za hodinu. Ovšem při cestovní rychlosti 4 uzly klesne na pouhý 1 litr za hodinu. Vzhledem k tomu, že je na palubě 12,5litrová nádrž, vydrží loď takto plout celý den.
 Pro příznivce rychlosti lze loď osadit motorem o výkonu až 50 koní, ale myslím, že to není vůbec třeba. Naopak i pětikoňový motor, který umožňuje plavbu bez řidičáku úplně všude, by byl také dostačující.

 Loď během testu prokázala, že se velmi dobře hodí na naše vody a přinese svým majitelům mnoho krásných zážitků na vodě. Marion 500 Classic je moderní a velmi líbivá výletní otevřená loď holandského typu s otevřenou palubou. Důležitou devizou je sada perseniků, které jednoznačně prodlužují sezonu, a navíc chrání interiér i během uskladnění či přepravy.
 Loď se skvěle hodí pro jednodenní výlety čili pomalé turistické plavby na vnitrozemských vodách. Přenocovat lze v penzionech podél vodních cest, nebo dokonce přímo na lodi – je to podobné jako ve stanu.
 Loď je možné jednoduše převážet za libovolným osobním autem, manipulaci s ní zvládne opravdu každý. Vzhledem k prostornému kokpitu, dobrým jízdním vlastnostem a příznivé ceně si Marion 500 Classic získala oblibu i v půjčovnách v historických centrech měst v Německu, Belgii a hlavně Holandsku.

Redakce YACHT - Eva Skořepová

A my na závěr doplníme, že k vidění jsou v naší prodejně Honda Marine v pražské Chuchli. Tak se na ně přijďte podívat!

Produkty

Honda Power Equipment

Motorové stroje Honda se do České republiky začaly oficiálně dovážet v roce 1992. První smlouva o zastoupení byla mezi firmou BG Technik a Honda Motor Co.,Ltd. podepsána 26. 12. 1992. Od té doby je vybudováno kompletní zastoupení Honda Power Equipment (Honda - motorové stroje) včetně dovozních a obchodních služeb prostřednictvím široké dealerské sítě, technickým zázemím s poradenskou a podpůrnou servisní činností. Unikátní systém zásobování náhradními díly umožňuje v případě nutnosti opravit i stroj starý třeba i 20 let.

Vaše důvěra je pro nás zavazující a uděláme vše pro to, aby Honda byla pro Vás nikoliv "starostí", ale zábavou.

Honda Power Equipment BG Technik Vari EGO
Selvo Altendorf OAV Vitap
Honda Auta Honda Moto Global Honda