Na výstavě v německém Düsseldorfu byll letos na stánku Honda Marine představen nový lodní motor Honda BF300. Tent vidlicový osmiválec V8 proslulé japonské značky disponuje výkonem 300 koní a přímo navzuje na svého většího bratra BF350 .
Nová Honda BF300 koncepčně vychází z motoru BF350 a skrývá v sobě celou řadu vynikajících technologií, které z tohoto vysoce výkonného lodního motoru dělají skutečný prémiový výrobek té nejvyšší třídy. Honda se díky tomuto motoru vyplnila "výkonovou díru" mezi motory BF250 a BF350 a nabízí tak rozšíření možností pro stavitele a majitele plavidel.
„BF300 je typickým představitelem nášeho závazku vyrábět tu nejlepší, nejmodernější a nejspolehlivější Marine techniku. Poskytuje uživatelům nekompromisní sílu spolu s legendární kvalitou a snadnou obsluhou, jakou může společnost Honda nabídnout.“
Katsuhisa Okuda, ředitel a prezident, Honda Motor Europe
srdce motoru
Srdcem nového BF300 je impozantní 5-ti litrový vidlicový osmiválec V8 s rozvorem válců 60° a s technologií VTEC™ (Variable Valve Timing and Lift Electronic Control – Elektronicky ovládané variabilní časování a zdvih ventilů), notoricky známou z monopostů F1.
Nová BF3050 disponuje až neuvěřitelně nízkou hlučností a vibracemi, zato však poskytuje nový, charakteristicky bohatý zvuk a vzrušující výkon, který je z motoru cítit již od prvního otočení klíčkem v zapalování. Všechny vlastnosti a ovládání motoru jsou navrženy tak, aby umocnily zážitek z plavby.
Tuto Hondu bude možné mít ve dvou barevných provedeních - Aquamarine Silver (stříbrná) nebo Grand Prix White (perleťově bílá). Kryt motoru je opatřen vyraženými trojrozměrnými chromovými logy a aerodynamickou siluetou, která je promyšleně navržena tak, aby snížila odpor vzduchu a vypadala stejně elegantně jako jeho výkon.
Moderní technika
Tento 5-ti litrový motor V8 disponuje působivým výkonem. Je doslova nabitý moderními technologiemi, jako jsou:
- režim BLAST™ (Boosted Low Speed Torque), který poskytuje okamžité a silné zrychlení již od volnoběžných otáček.
Při dosažení konstantních otáček přichází ke slovu režim:
- ECOmo - systém, který automaticky nepřetržitě monitoruje režim chodu motoru a na základě toho optimalizuje dávkování paliva a snižuje tak celkovou spotřebu.
Ovšem v případě potřeby okamžitého nárůstu výkonu je zde technologie:
- VTECTM, která zaručí okamžitý přísun dodatečného výkonu a zrychlení vás doslova “posadí do sedačky”. Proslulá technologie Honda VTEC™ přesně kombinuje výkon a kroutící moment motoru v širokém spektru otáček a skvěle se již osvědčila na závěsných lodních motorech Honda Marine BF250, BF225, BF150 a BF100.
Zaměřeno na výkon
Závěsný lodní motor Honda Marine BF300 se může také pochlubit řadou chytrých funkcí a vychytávek, které vylepšují komfort a ovládání a značně tak usnadňují používání. Mezi nejvýznamnější patří např. tempomat, omezovač vyklopení motoru a asistent trimu (trim support).
Cena by měla být známa do konce března 2025.
Funkce tempomtu
zajišťuje plynulou a stabilní rychlost plavby adaptivním rozšířením běžné funkce ovládání trollingu. Na displeji vyberete tempomat (Cruise Control) a podle potřeby upravíte cestovní rychlost na ovládací páce. Jednoduché a intuitivní.
Omezovač vyklopení motoru
spočívá v individuálním nastavení maximálního úhlu vyklopení motoru. Po stlačení tlačítka se motor sám automaticky vyklopí do přednastaveného úhlu tak, aby nedošlo ke kontaktu krytu motoru s lodí.
Asistent trimu (Trim Support)
má 3 nastavitelné předvolby automatického trimování motoru tak, aby se plavidlo dostalo snadno a rychle do skluzu v různých režimech plavby a tím dochází k úspoře paliva. Integrovaný senzor O2 (tzv. lambda sonda) upravuje spotřebu paliva na základě hladiny kyslíku ve výfukových plynech a optimalizuje tak účinnost spalování. Jak asistent trimu, tak i senzor O2 optimalizují spotřebu paliva bez jakéhokoliv vlivu na výkon motoru.