Košík je prázdný
Aktuality

Vítejte v programu Honda Marine

Ano, jste tady správně. Vy všichni, kdo milujete vodu, koupání, rybaření, vodní lyžování, potápění a vůbec ježdění na lodích a všechno co se kolem pobytu na vodě děje.
Všem Vám, výrobní divize Hondy – Honda Marine, nabízí širokou nabídku člunů a lodí poháněných ekologicky nejčistšími motory pro nejrůznější klientelu, od nafukovacích člunů přes motorové jachty s kajutami pro početnější posádku až po pracovní lodě pro záchranné složky a organizace zabývající se údržbou vodních toků a ploch.
Ale pojďme pěkně popořádku…

Jméno Honda patří dnes bez velké nadsázky k pojmům, které zná celý svět. Automobily, motocykly, lodní motory, stavební technika, zahradní technika, robotika a dokonce i letecká technika dnes doprovází každého člověka na světě prakticky na každém kroku. Na začátku toho všeho byl muž, pan Sóičiró Honda, který se narodil 17. listopadu 1906 a zemřel 5. srpna 1991. Sóičiró Honda byl sice z jedné strany typickým představitelem japonského „hospodářského zázraku“ šedesátých let minulého století, ale z druhé strany se poměrně zásadně lišil od průměrných japonských businessmanů, jaké dnes můžeme v dobře padnoucích tmavých oblecích s bílými košilemi a vzorně uvázanými kravatami potkat na ulicích velkoměst po celém světě.
Byl to člověk, který sice v mnohém vycházel ze starých japonských tradic, ale především geniální technik a konstruktér, který se ke svému postavení vypracoval z chudé rodiny pouze vlastními zásluhami a hlavně pílí.

Jak už to u „Hondů“ bývá, na začátku zrodu prvního lodního motoru u Hondy byla „geniální myšlenka“. V roce 1964 všichni výrobci závěsných lodních motorů nabízely pouze dvoutaktní techniku.
Pan Sóičiró Honda si tehdy řekl: „Protože ve vodě pěstujeme rýži, žijí ve vodě ryby a jiní živočichové, nechci vodu znečišťovat. Je mi jedno, že všichni ostatní výrobci lodních motorů vyrábí dvoutaktní motory – Honda musí vyrábět čistější, čtyřtaktní.
A to platí dodnes. „Neřiďte se slepě zavedenými konvencemi, změňte je! “, říkal pan Honda. Začala se tehdy psát historie „dobývání vodních ploch“ technicky vyspělými čtyřtaktními motory, které šly proti proudu tehdejšího myšlení.

1964 – v Hondě byl vyroben první na světě vyráběný 4-taktní závěsný lodní motor GB30 o výkonu 4,0 HP. Jednalo se o  jednoválec s horizontálním výstupem Na základě získaných zkušeností s tímto motorem je Honda přesvědčena, že 4-taktní technologie je z hlediska čistoty provozu a ochrany životního prostředí na moři a dalších výhod to nejlepší, co lze zákazníkovi nabídnout a je považována za technologii budoucnosti závěsných lodních motorů.

V roce 1967  následoval první 4-taktní závěsný lodní motor na světě o výkonu 2.5 HP pod označením GB 25 a v roce 1968 GB 40 o výkonu 4,2 HP.

Rok 1971 byl přelomovým rokem z hlediska počtu válců. Z výrobní linky Honda v japonkém Hamamatsu začínají na trh proudit historicky první dvouválcové 4-taktní závěsné lodní motory, tentokráte B 45 TWIN, o výkonu 4.5 HP a  B 75 TWIN o výkonu 7,5 HP.

Do roku 1987 se řada 4-taktních lodních motorů Honda postupně rozšířila ještě o modely BF 100 o výkonu 9,9 HP (1977), BF 20 o výkonu 2 HP (1984), který byl histricky vůbec nejmenším 4-taktním motorem na světě. Následovala dvojice nových dvouválců BF8 a BF 15 o výkonu 8 HP, resp. 15 HP (1987).

Honda se postupem času dostává do popředí a 4-taktní technologie získává stále na popularitě a začíná být čím dál více oblíbenou. Hranice mezi úspěchem a neúspěchem je ovšem velmi úzká, a většinou se úspěch skládá z 99% neúspěšných pokusů. Jeden z nejslavnějších citátů pana Sóičira Hondy je hluboce zakořeněn v tom, co děláme. Při vývoji našich technologií pro závěsné lodní motory jsme se nikdy nespokojili s tím, aby byly „jen“ dobré. Vždy při vývoji nových věcí se musí překonávat množství technických problémů. Je to těžké a únavné je řešit, ale nakonec je to radost. Je radost být schopným vyrobit výrobek, který je navržený tak, aby byl jedničkou na trhu ve svém oboru. Překonávání překážek přináší radost tehdy, pokud víte a jste přesvědčeni, že jste vyrobili něco, co dosud neexistovalo. Každý výrobek Honda není jen soubor nějakých dílů a součástek. Je to celek navržený a vyrobený tak, aby byl nejlepší. Zároveň si však uvědomujeme, že technologie je jen prostředkem, nikoliv naším cílem. Naším cílem je, aby technologie sloužila lidem. I to je důvodem, proč všechny výrobky Honda přinášejí nové standardy výkonu, spolehlivosti, čistoty a hospodárnosti. A zítra? Zítra se budeme snažit překonat i tyto standardy.

Devadesátá léta minulého století byla pro Hondu jedním z nejplodnějších období. V roce 1990 došlo u Hondy k zásadním změnám v designu lodních motorů. V podobě modelů BF 35 o výkonu 35 HP a BF 45 o výkonu 45 HP byl představen zcela nový,  elegantní design “zaobleného” tvaru, který odpovídá módním trendům té doby.

A následoval „frontální“ útok Hondy na nejpřísnější světovou emisní normu “Bodensee Step 1”, platící na jezeře Bodensee na pomezí Německa, Rakouska a Švýcarska. V roce 1992 Honda uvedla na trh první 4-taktní závěsný lodní motor na světě (BF 6 B / BF 8 B), který s rezervou splňuje tuto nejpřísnější světovou emisní normu.
O rok později následuje celá řada lodních motorů o výkonu od 4,5 HP do 40 HP (BF 4,5 B, BF 9,9 B, BF 15 B, BF 25 B a BF 40 B), které mohou být provozovány na vodách s platností emisní normy “Bodensee Step 1”

V roce 1995 pak byla tato výkonová řada rozšířena o motor BF 75 B (Bodensee verze) o výkonu 75 HP. Honda se tak stává prvním výrobcem závěsných lodních motorů na světě, který má ve své nabídce ucelenou řadu 10 modelů ve 30 variantách, o výkonech od 4,5 HP po 75 HP, které splňují nejpřísnější světové emisní předpisy Bodensee. Navíc v té době došlo u velkých čtyřválců BF 75 a BF 90 k velmi podstatné technické inovaci. Setrvačník motoru byl poprvé v historii uložen pod blokem válců, což mělo za následek podstatného snížení těžiště motoru a mimořádného zlepšení jízdních vlastností a manévrování.

Rok 1997 je důležitým milníkem. Honda je prvním výrobcem 4-taktních závěsných lodních motorů na světě, který dosáhl půl milionu vyrobených motorů od počátku výroby v roce 1964 v továrně Hamamatsu. Navíc jako první výrobce na světě představila 4-taktní závěsný lodní motor, který  pokořil hranici výkonu 100 HP. Navíc byly tyto motory BF 115 a BF 130 jako historicky první opatřeny elektronickým vstřikováním paliva (PGM-FI).

Rok 1998 - první malý 4-taktní závěsný lodní motor na světě o výkonu 2 HP (BF 2), který je vybaven neutrálem, rychlostí vpřed a ovládáním plynu na rukojeti řízení. Navíc se jedná o první malý 4-taktní závěsný lodní motor na světě o výkonu 2 HP (BF 2), který plní nejpřísnější světové emisní předpisy: “Bodensee Step 1“.
Honda se v tomto roce stává prvním exkluzivním výrobcem 4-taktních závěsných lodních motorů na světě, který má ve své nabídce ucelenou řadu 16 modelů v 90 variantách, o výkonech od 2 HP po 130 HP.

Vzhledem k tomu, že trh v USA je pro Hondu hned po Japonsku trhem největším a nejdůležitějším, Honda s předstihem přizpůsobuje své lodní motory emisní normě E.P.A. (Environmental Protection Agency) platné pro USA od roku 2006. Stává se tak prvním výrobcem závěsných lodních motorů na světě, který s ucelenou výrobní řadou motorů od 2 HP až po 130 HP tuto emisní normu EPA splňuje.

Nové millennium Honda v roce 2000 přivítala představením motoru BF 8 / BF 10, který splňuje požadavky normy CARB 2008 (California Air Resources Board) – Ultra Low Emission – Ultra nízké emise. O rok později přichází Honda se svým prvním V-šestiválcem BF 200 / BF 225, který také zároveň splňuje požadavky normy CARB 2008.

Rok 2008 se nese ve znamení přenesení bohatých zkušeností z konstrukce závodních automobilů Honda i do konstrukce lodních motorů. Poprvé v historii Honda použila unikátní technologii proměnného časování a zdvihu ventilů VTEC u motoru BF 90. Technickou dokonalost závěsných lodních motorů Honda podtrhuje použitím elektronického vstřikování paliva PGM-FI i pro střední motory BF40 a BF50.

Druhé desetiletí 21 století Honda zahajuje představením nového modelu BF60, který získal v roce 2010 prestižní světové ocenění „Good Design Long Life Design Award“.

V roce 2011 Honda představuje zatím svůj největší a nejvýkonnější 4-taktní závěsný lodní motor BF 250. Jedná se o V-šestiválec, rozevřená do 60°, zdvihového objemu 3,6 litru, prošpikovaný nejmodernějšími dostupnými technologiemi včetně systému VTEC (proměnlivé časování a zdvih ventilů), BLAST (zesílení tahu při nízkých otáčkách), proměnné délky sání, ECO mo (systém spalování velmi chudé směsi) a systému NMEA.

V roce 2014  přichází zbrusu nová řada motorů o výkonu 100 koní (BF 80 / BF 100).

S cílem lepšího využití výrobních kapacit Honda přesouvá výrobu svého nejmenšího modelu 4-taktního závěsného lodního o výkonu 2,3 HP (BF 2,3) do továrny Honda do čínského Mindongu. Honda představuje systém elektronického ovládání pod označením iST (intelligent Shift and Throttle) pro motory o výkonu nad 200 HP.

Rok 2016 Honda završila představením zatím své poslední novinky, zcela nové modelové řady malých motorů o výkonu 4/5/6 HP (BF 4/5/6) s integrovanou palivovou nádrží, z nichž v ČR je nejpopulárnější BF5 a jejich výrobu zahajuje v továrně Honda v čínském Mindongu.

Honda Marine vyrábí již od r. 1964 výhradně 4-taktní závěsné lodní motory a po 53 letech nepřetržitého úsilí, dnes nabízí nejširší nabídku v podobě 20 modelů a více než 90 různých variant, od malého a lehkého  2,3 HP až po silný, šestiválcový motor o výkonu 250 HP. Právem se tak Honda Marine řadí do popředí všech výrobců lodních motorů.

V roce 2001 byla nedaleko jezera Hamana otevřena nová továrna Hosoe v prefektuře Shizuoka, ve které se výhradně dnes vyrábí pouze lodní motory Honda Marine a jejíž součástí je i vývojové a výzkumné středisko Honda Marine. Pro výrobu malých závěsných lodních motorů (BF2,3 a BF5) je od roku 2014 využívána továrna Honda v čínském Mindongu.

Honda Power Equipment

Motorové stroje Honda se do České republiky začaly oficiálně dovážet v roce 1992. První smlouva o zastoupení byla mezi firmou BG Technik a Honda Motor Co.,Ltd. podepsána 26. 12. 1992. Od té doby je vybudováno kompletní zastoupení Honda Power Equipment (Honda - motorové stroje) včetně dovozních a obchodních služeb prostřednictvím široké dealerské sítě, technickým zázemím s poradenskou a podpůrnou servisní činností. Unikátní systém zásobování náhradními díly umožňuje v případě nutnosti opravit i stroj starý třeba i 20 let.

Vaše důvěra je pro nás zavazující a uděláme vše pro to, aby Honda byla pro Vás nikoliv "starostí", ale zábavou.

Honda Auta Honda Moto Global Honda BG Technik EGO Vari Selvo