Registrace stroje
Košík je prázdný

Lodní motor BF 300

Novinka

Tento svalnatý vidlicový osmiválec V8 od této proslulé japonské značky disponuje výkonem 300 koní. Nová Honda BF300 koncepčně vychází z motoru BF350 a skrývá v sobě celou řadu vynikajících technologií, které z tohoto vysoce výkonného lodního motoru dělají skutečný prémiový výrobek té nejvyšší třídy. Honda díky tomuto motoru vyplnila "výkonovou díru" mezi motory BF250 a BF350 a nabízí tak rozšíření možností pro stavitele a majitele plavidel. PŘI NÁKUPU LODNÍHO MOTORU SI VYBERTE Z NABÍDKY CENOVĚ ZVÝHODNĚNÝCH SAD PŘÍSTROJOVÉHO A OVLÁDACÍHO VYBAVENÍ.

  • Cena s DPH
  • Záruka
  • Prodloužená 60 měsíců
  • Prodloužená záruka se vztahuje na stroje zakoupené v ČR u autorizovaného prodejce, které pravidelně každý rok procházejí servisní kontrolou v autorizovaném servisu. Servis je povinnen každou servisní prohlídku vyznačit v servisní knížce.
    Více o záručních podmínkách

Popis produktu

Srdcem nového BF300 je impozantní 5-ti litrový vidlicový osmiválec V8 s rozvorem válců 60° a s technologií VTEC™ (Variable Valve Timing and Lift Electronic Control – Elektronicky ovládané variabilní časování a zdvih ventilů), notoricky známou z monopostů F1. S jedinečnou kombinací technologií automobilových a lodních motorů je tento osmiválec ukázkou technické dokonalosti společnosti Honda. Kultivovanost chodu v celém spektru otáček, nízká hlučnost podkreslená příjemným barytónem, žádné vibrace a přitom ohromná síla a kroutící moment, to jsou všechno vlastnosti, které jsou pro Hondu již legendární. Ale plynulý a intenzivní zátah motoru od volnoběhu až do maxima, bez znatelných "výkonových děr" Vás dostane do kolen. Ať už se nacházíte se svou lodí v jakékoliv situaci, buďte si jisti, že když přidáte plyn, "je to tam". 
Díky ovládacímu systému Honda DBW s možností startu a vypnutí motoru pouhým stisknutím tlačítka získává majitel plavidla možnost pohodlně a snadno ovládat a synchronizovat chod motorů i v případě montáže více motorů.

TEN MENší z největších.

Nová BF300 disponuje až neuvěřitelně nízkou hlučností a vibracemi, zato však poskytuje nový, charakteristicky bohatý zvuk a vzrušující výkon, který je z motoru cítit již od prvního otočení klíčkem v zapalování. Všechny vlastnosti a ovládání motoru jsou navrženy tak, aby umocnily zážitek z plavby. 
V Hondě si pohráli i s designem. Honda Marine BF300 bude nabízena ve zcela novém, výrazném designu; štíhlá, “one-motion” silueta motoru je v dokonalé harmonii s vodní hladinou. Tuto Hondu bude možné mít ve dvou barevných provedeních - Aquamarine Silver (stříbrná) nebo Grand Prix White (perleťově bílá). Kryt motoru je opatřen reliéfními logy v chromu a efektními lištami, které podtrhují prémiovost výrobku.
Tento 5-ti litrový motor V8 disponuje působivým výkonem a nejvyšším kroutícím momentem v dané kategorii. Ihned po nastartování se aktivuje režim BLAST™ (Boosted Low Speed Torque), který poskytuje okamžité a silné zrychlení již od volnoběžných otáček. Při dosažení konstantních otáček přichází ke slovu režim ECOmo - systém, který automaticky nepřetržitě monitoruje režim chodu motoru a na základě toho optimalizuje dávkování paliva a snižuje tak celkovou spotřebu. Ovšem v případě potřeby okamžitého nárůstu výkonu je zde technologie  VTECTM, která zaručí okamžitý přísun dodatečného výkonu a zrychlení vás doslova “posadí do sedačky”. Proslulá technologie Honda VTEC™ přesně kombinuje výkon a kroutící moment motoru v širokém spektru otáček a skvěle se již osvědčila na závěsných lodních motorech Honda Marine  BF350, BF250, BF225, BF150 a BF100.
Závěsný lodní motor Honda Marine BF300 se může také pochlubit řadou chytrých funkcí a vychytávek, které vylepšují komfort a ovládání a značně tak usnadňují používání. Mezi nejvýznamnější patří např. tempomat, omezovač vyklopení motoru a asistent trimu (trim support).
Funkce tempomatu zajišťuje plynulou a stabilní rychlost plavby adaptivním rozšířením  běžné funkce ovládání trollingu. Na displeji vyberete tempomat (Cruise Control) a podle potřeby upravíte cestovní rychlost na ovládací páce. Jednoduché a intuitivní.
Omezovač vyklopení motoru spočívá v individuálním nastavení maximálního úhlu vyklopení motoru.  Po stlačení tlačítka se motor sám automaticky vyklopí do přednastaveného úhlu tak, aby nedošlo ke kontaktu krytu motoru s lodí.
Asistent trimu (Trim Support) má 3 nastavitelné předvolby automatického trimování motoru tak, aby se plavidlo dostalo snadno a rychle do skluzu v různých režimech plavby a tím dochází k úspoře paliva. Integrovaný senzor O2 (tzv. lambda sonda) upravuje spotřebu paliva na základě hladiny kyslíku ve výfukových plynech a optimalizuje tak účinnost spalování. Jak asistent trimu, tak i senzor O2 optimalizují spotřebu paliva bez jakéhokoliv vlivu na výkon motoru.

S novou BF300 přichází i zcela nové ovládání.  Ovládací páka přichází ve zcela novém designu s důrazem na ergonomii, podporující různé způsoby úchopu a ovládání. Součástí je intuitivní a přehledný multifunkční panel s vysokou viditelností i na přímém slunci, s 5 tlačítky a ukazatelem neutrálu. To vše je “okořeněno” koženým potahem. Díky systému Honda iST (digitální ovládání) mají uživatelé precizní a přesnou odezvu motoru i pro ovládání více motorů pomocí jediné ovládací páky. Získáváme tím jednoduché, ale precizní ovládání motoru a můžeme si užívat plynulé plavby za plného komfortu a bez zbytečného stresu.

Špičkové inženýrství, přesná výroba, moderní technologie a materiály, vyspělá technika, snadné ovládání, výkon a spolehlivost. To je nová BF300, která je dalším v dlouhé řadě úspěchů Honda Marine.

 

Technické parametry

  • Rozsah trimování
  • -4° až +15°
  • Úhel vyklopení max.
  • 68°
  • Rozměry stroje (L x Š x V) (mm)
  • 1120 x 650 x 2145 (X) / 2272 (U)
  • Startování
  • Elektrické
  • Jmenovitý výkon kW (HP)
  • 220,7 (300) / 5500 ot./min.
  • Zdvihový objem (cm3)
  • 4952
  • Typ motoru
  • 4-taktní zážehový osmiválec do V (60°), s rozvodem SOHC, 32 ventilů
  • Příprava paliva
  • Elektronické vstřikování paliva PGM-FI
  • Systém zapalování
  • Elektronické PGM-IG
  • Suchá hmotnost (kg)
  • X: 347 / U: 352
  • Naklápění a vyklápění motoru
  • Elektrické naklápění a vyklápění
  • Vrtání a zdvih (mm)
  • 89 x 99,5
  • Délka nohy (mm)
  • X: 638 / U: 765
  • NMEA 2000®
  • Ano
  • Kapacita dobíjení baterií
  • 70 A
  • Výkon alternátoru
  • 93 A
  • Převodový poměr
  • 1,79
  • Systém výfuku
  • Do vody
  • Systém chlazení
  • Vodou (s termostatem)
  • Rozsah otáček na plný plyn (ot.min-1)
  • 5000 - 6000

Technologie

VTEC™ – Elektronicky řízené časování a zdvih ventilů

VTEC™ – Elektronicky řízené časování a zdvih ventilů

VTECTM je technologie primárně vyvinutá pro vysoko výkonné motory pro závodní vozy Honda. VTECTM mění výšku zdvihu a dobu otevření sacích ventilů a poskytuje tak optimální výkon motoru v celém rozsahu otáček motoru. Tímto systémem jsou opatřený nejvýkonnější lodní motory Honda a poskytuje hladký a stabilní chod při volnoběhu, zatímco ve vysokých otáčkách díky zvětšení zdvihu a časování ventilů motor neztrácí dech, ale naopak výkon a kroutící moment motoru ještě „nakopne“.

BLAST – Zesílení kroutícího momentu při nízkých otáčkách

BLAST – Zesílení kroutícího momentu při nízkých otáčkách

Boosted Low Speed Torque. Elektronická řídící jednotka motoru zesiluje točivý moment díky řízenému dávkování paliva a časování zážehu – předstihu zapalování při rychlé akceleraci motoru. Jedná se o unikátní technologii Honda, která výrazně zlepšuje akcelerační schopnosti motoru.

ECOMO – Motor s řízeným spalováním

ECOMO – Motor s řízeným spalováním

Economy Controled Motor. Lodní motory Honda s elektronickým vstřikováním paliva jsou vybaveny technologií spalování chudé směsi. Dosahuje se tak snížení spotřeby paliva, zvláště při vysokých a cestovních otáčkách. LAF senzor nepřetržitě vyhodnocuje poměr vzduchu a paliva ve spalovací směsi a citlivě dávkuje množství paliva vzhledem k maximální hospodárnosti v kterémkoliv režimu chodu.

PGM-FI – Elektronické vstřikování paliva

PGM-FI – Elektronické vstřikování paliva

Na základě informací ze senzorů, elektronická řídící jednotka přesně řídí dávku směsi do spalovací komory. Vícebodové vstřikování paliva zajišťuje motoru snadné startování, okamžitou reakci motoru na ovládání a velmi nízkou spotřebu paliva.

NMEA 2000

NMEA 2000

Kompatibilita s NMEA 2000 umožňuje komunikaci s ostatní elektronikou na palubě a nabízí možnost zobrazení širokého rozsahu informací na přístrojové desce. Připojením do sítě s NMEA 2000 a např. přístroji Garmin nebo Lowrance, mohou být pohodlně zobrazovány údaje, jako jsou otáčky, teplota, spotřeba paliva na obrazovkách těchto sdružených přístrojů.

Vícevrstvá ochrana proti korozi

Vícevrstvá ochrana proti korozi

Stříbrný metalický lak na povrchu motoru znamená mnohem více, než jenom kosmetickou úpravu vzhledu. Každý motor Honda je proti dlouhodobému vystavení vlivu nepříznivých podmínek ultrafialového záření a slané mořské vody chráněn čtyřvrstvou ochranou. První ochrannou vrstvou je dvojnásobné elektrolytické nanesení ochranné vrstvy přímo na povrch hliníkových částí. Další vrstvou je nanesení základové dvousložkové epoxidové vrstvy. Třetí vrstvu tvoří stříbrná barva, která je na závěr přelakována čirým tvrdolakem.

Ochrana motoru proti poruchám

Lodní motory Honda jsou opatřeny celou řadou ochranných prvků. Základem je tzv. EAU – Engine Alert Unit – výstraha poruchy motoru, systém, který nepřetržitě monitoruje důležité funkce motoru jako jsou přehřívání, nízký tlak oleje, porucha vstřikování paliva a dobíjení. V případě poruchy dojde k aktivaci příslušné kontrolky a zvukového signálu. Dochází tak k upozornění uživatele na poruchu, která by mohla vést k poškození motoru. Spolu s blokací startu při zařazené rychlosti a bezpečnostního lanka nouzového vypnutí motoru Honda, dodává obsluze jistotu za všech podmínek pobytu na vodě.

"Trolling Control"

"Trolling Control"

Citlivé dávkování rychlosti motoru při rybaření - Trolling Control
Velkou výhodou pro rybáře je možnost velmi citlivého ovládání rychlosti plavby. Jedná se o režim, kdy pomocí +/- tlačítka na ovládacím panelu lze krokově měnit otáčky motoru po 50 ot/min v rozsahu od 750 doo 1000 ot/min.

Elektronické ovládání (DBW) - Honda iST

Elektronické ovládání (DBW) - Honda iST

U lodních motorů vysokých výkonů jejich majitelé ocení zejména mimořádně plynulé a lehké ovládání řazení rychlosti a otáček. Díky ovládacímu systému Honda iST (Intelligent Shift nad Throttle) s možností startu a vypnutí motoru pouhým stisknutím tlačítka získává majitel plavidla možnost pohodlně a snadno ovládat a synchronizovat chod motorů i v případě montáže více motorů.
Rozdíl od klasického mechanického ovládání spočívá v ovládání řazení a otáček motoru elektronickou cestou. Uvnitř motoru jsou nainstalovány elektrické aktuátory, které okamžitě a spolehlivě reagují na pokyny z ovládacích prvků, podávané prostřednictvím kabelového svazku. 

Imobilizér

Imobilizér

Videa

Dokumenty ke stažení

Honda Power Equipment

Motorové stroje Honda se do České republiky začaly oficiálně dovážet v roce 1992. První smlouva o zastoupení byla mezi firmou BG Technik a Honda Motor Co.,Ltd. podepsána 26. 12. 1992. Od té doby je vybudováno kompletní zastoupení Honda Power Equipment (Honda - motorové stroje) včetně dovozních a obchodních služeb prostřednictvím široké dealerské sítě, technickým zázemím s poradenskou a podpůrnou servisní činností. Unikátní systém zásobování náhradními díly umožňuje v případě nutnosti opravit i stroj starý třeba i 20 let.

Vaše důvěra je pro nás zavazující a uděláme vše pro to, aby Honda byla pro Vás nikoliv "starostí", ale zábavou.

Honda Power Equipment BG Technik Vari EGO
Selvo Altendorf OAV Vitap
Honda Auta Honda Moto Global Honda